Previct-lisätuki

Previct on helppokäyttöinen työkalu alkoholiongelmien hoitoon. Esimerkiksi kunnat, työterveyshuollot ja lastensuojelu voivat käyttää Previctiä hoidon tukena.

Previct mahdollistaa asiakkaan tai potilaan voinnin seuraamisen reaaliaikaisesti. Palvelu sisältää ammattilaisen käyttöön hoitoportaalin ja potilaalle puhelinsovelluksen ja taskukokoisen alkometrin. Potilas voi tehdä puhallustestejä ja vastata kysymyksiin voinnistaan paikasta riippumatta.

Palvelu toimii aina työkaluna ammattilaisen tarjoaman hoidon rinnalla. Previct tehostaa hoitoa ja helpottaa ammattilaisen työtä. Palvelu on Suomessa saatavilla vain A-klinikka Oy:n kautta.

Lue lisää

Teknisiä kysymyksiä? Tuki auttaa

Tukea teknisissä kysymyksissä saat numerosta 010 506 5267 arkisin klo 9–11 ja 12–15. Tavoitat tuen myös sähköpostitse [email protected]

Puhelujen hinnat Previct-tukinumeroon 010 506 5267 kaikkialta Suomesta: 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/minuutti (sis. alv 24 %). Puheluhinnat ovat samat kiinteän verkon lankaliittymästä ja matkapuhelimesta soitettaessa.


    Previct on CE-merkitty lääkinnällinen laite, jonka valmistaja on Kontigo Care. Kontigo Care on ruotsalainen terveysteknologian kehittäjä, jonka päihdesovellus on jo laajasti käytössä Ruotsissa. Previct on saatavilla Suomessa A-klinikka Oy:n kautta.

    Previct Alcohol -sovelluksen käyttötarkoitus (intended use)

    Previct Alcohol on tarkoitettu hoidonantajien ja potilaiden lääketieteelliseen käyttöön alkoholiriippuvuuden hoidon yhteydessä. Previct Alcohol täydentää muita yleisesti käytössä olevia menetelmiä potilaiden raittiuden ja terapiasuunnitelman noudattamisen hallitsemiseksi ajan myötä sekä motivoi potilaita ylläpitämään raittiutta.

    Tuote koostuu alkoholimittarista, matkapuhelimen asennusohjelmasta, verkkopohjaisesta terveydenhuollon portaalista ja tietokannasta informaation ja datan keräämiseksi ja tallentamiseksi.

    Alkoholimittari ja matkapuhelimen sovellus ovat potilaan käytössä, kun taas hoidonantaja on yhteydessä terveydenhuollon portaaliin.

    Tämän on tarkoitus antaa potilaalle tukea:

    • Päivittäisissä, suunnitelluissa raittiusmittauksissa.
    • Suunniteltujen hoitotapaamisten kuten AA-kokousten läsnäolon rekisteröinnissä.
    • Potilaan omissa vointi- ja käytöskuvioraporteissa.
    • Antamalla hoidonantajalle mahdollisuus etä-kommunikaatioon ja motivointiin.

    Sen on tarkoitus tukea hoidonantajaa:

    • Potilaiden raittiusmittausten ja kokousosallistumisen valvonnassa.
    • Potilaiden terapiasuunnitelmassa pysymisen arvioinnissa ja aikaisessa sortumisen ennakoinnissa.
    • Mahdollistamalla motivointi ja kommunikointi puhelimen välityksellä.